Sortida al Besiberri sud

Text i fotos: Carlus Abras.

L’últim cap de setmana de juliol, uns 16 membres de l’AEP vam fer una sortida al Besiberri sud (3.023 metres), una muntanya situada en el límit del Parc Nacional d’Aigüestortes i l’estany de Sant Maurici. Després de 4,5h de cotxe vam arribar a l’entrada del túnel de Viella i, mentre dinàvem, vam pensar què posaríem a la motxilla…

Amb l’estómac ple, vam començar a fer via cap amunt seguint una estreta vall plena de petits salts d’aigua. Al cap d’unes 2,5h ens plantàvem al llac de Besiberri, des d’on s’obria la vall i es deixava entreveure la cresta dels Besiberri: espectacular!

Feia vent i els núvols estaven nerviosos. Es veien petites plaques de neu que no ens haurien de portar gaires problemes. Poc després arribàvem al refugi lliure, a 2.200 metres d’altitud, on dues de les nou lliteres disponibles ja estaven ocupades, de manera que vam agafar lloc ràpidament i els que portaven tenda van començar a muntar-la. Van arribar sis persones més i, en breu, el cel es va tapar i va caure aigua i pedra a dojo. Per fortuna dels que dormien en tendes, aquestes ja estaven muntades i no van quedar negades per dins.

A causa de l’overbooking dins del refugi, la nit va ser mogudeta i de molta calor. Els que dormien en tenda tampoc van estar gaire millor. Tot i així, a primera hora del matí vam decidir fer una petita volta per trepitjar alguna clapa de neu i gaudir del paisatge que, malgrat els núvols, era espatarrant. Vam aprofitar-ho també per donar una càlida benvinguda a la Mone.

Un dels components de la sortida ens tenia una grata sorpresa preparada! En plena pujada suava molt i se’l veia cansat. A tots ens va extranyar. Més tard, tothom va entendre el perquè de tot plegat: duia una ampolla de cava i una caixa de galetes, i és que aquell dia era el seu aniversari!

A la fi, ja només quedava recollir-ho tot i tornar cap a casa, amb el sentiment que haurem de tornar al Besiberri sud per tal de fer cim.